3/5/14

De camí cap a l´horitzó

A Cervera, país de bruixes i aquelarres, un ciclista esportiu em va aturar i, veient-me carregat amb la motxilla, em va preguntar si estava fent el Camí de Sant Jaume, dit de Santiago en altres indrets i boques. Li vaig respondre que no, que el meu impuls viatger bebia d'altres fonts. Tot i així també li vaig comentar que la meva vivència tenia alguna similitud, com a viatge iniciàtic, salvant les distancies.
El cas es que l'objectiu inicial i pragmàtic de cercar una feina és molt semblant a un miratge, o potser una excusa, en el fons.
Viatjo per trobar el món perdut o mai tingut, el món compartit amb els altres, els veins de la meva vida als qui vec pero no reconec. Viatjo per trobar algú com jo, no per enamorar-me, no per descansar, sinò per compartir. Viatjo per saber del món, per trobar el graal que em permetrà baixar  a la terra, per trobar el mirall que em permeti veure'm.

Sé que no sóc un ser social-ritualístic, no m'emocionen molts esdeveniments grupals, casaments, aniversaris, costellades, vetlles de difunts, sants, calçotades, viatges a països exòtics, festes multiculturals, trobades familiars.
Massa soroll i massa repetició del soroll del que em sento aliè, aliè fins la nervitud i l'angoixa. Una alienació que m'obliga a teatralitzar-me a mi mateix, a donar als altres, de forma maldestra, el que els altres esperen rebre. Un peix fora de l´aigua suspirant per que no se n'anodin de que és un peix.
El meu viatge és també una escapada d´una terra que sovint sento hostil, esperant trobar-ne una de nova o la transfiguració de la que abandono. També és una crida, tot esperant que el ressó arribi tant lluny com sigui possible, a tantes orelles com hi hagi en el camí.

Busco feina, pero busco també quelcom més difícil, algú amb qui poder ser jo sense pors, sense judicis, sense condicions. Busco algú que sigui igual més enllà de les diferències. Algú deconstruit o algú en construcció amb qui cremar junts prejudicis i prepensaments en una foguera de Sant Joan.
Algú a qui no espanti un viatge cap a l´horitzó inabastable.